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【第一例会専用】MUMMY'S MASK 2【GM:Gata】

188 :HIKIYAN:2020/01/16(木) 19:44:39 ID:T/nMl/0s
4レベル呪文が一つ増えるのでこれを

Rising Water

Source Elemental Master's Handbook pg. 14
School conjuration [water]; Level arcanist 4, bloodrager 3, druid 4, hunter 3, magus 4, occultist 4, psychic 4, ranger 3, shaman 4, sorcerer 4, summoner 4, summoner (unchained) 4, wizard 4
Casting
Casting Time 1 standard action
Components V, S, M (a lily pad)
Effect
Range medium (100 ft. + 10 ft./level)
Area cylinder (20-ft. radius, 10 ft. high)
Duration 1 round/level (D)
Saving Throw none; Spell Resistance no
Description
You conjure a cylinder of calm water on an area of solid ground or on top
of a body of water. The water forms quickly but displaces only air; it
doesn’t push away objects or creatures, though anything in the area when
the spell is cast is submerged. Unconscious air-breathing creatures caught
in the area immediately begin to drown, but other air-breathing creatures
can hold their breath while in the cylinder. Movement through the cylinder
at normal speed requires a successful DC 10 Swim check (otherwise,
creatures move at one-quarter speed). If conjured in an area with
insufficient room for the entire cylinder, the cylinder attains its
maximum possible size. It retains its shape in defiance of gravity for the
spell’s duration, and any creature can enter or exit the cylinder’s
sides as easily as stepping into or out of a pool of ordinary water. The
water disappears at the end of the spell’s duration, so creatures
swimming in the water immediately fall to the ground.


ライジングウォーター

ソースElemental Master's Handbook pg。 14
学校の活用[水];レベルアーカニスト4、ブラッドレイガー3、ドルイド4、ハンター3、マグガス4、オカルト4、サイキック4、レンジャー3、シャーマン4、ソーサラー4、サモナー4、サモナー(連鎖なし)4、ウィザード4
鋳造
Casting Time 1の標準アクション
コンポーネントV、S、M(スイレン)
効果
レンジミディアム(100フィート+ 10フィート/レベル)
エリアシリンダー(半径20フィート、高さ10フィート)
期間1ラウンド/レベル(D)
Throw noneを保存します。呪文抵抗
説明
あなたは、堅い地面の領域または水域の上に穏やかな水の円筒を想起させます。水
はすぐに形成されますが、空気のみを置換します。オブジェクトやクリーチャーを
押しのけることはありませんが、呪文が唱えられたときのエリア内のものは水没し
ます。このエリアで捕まった無意識の空気呼吸クリーチャーはすぐにdrれ始めます
が、他の空気呼吸クリーチャーはシリンダーにいる間息を止めることができます。
通常の速度でシリンダーを移動するには、DC 10の水泳チェックに成功する必要があ
ります(そうでない場合、クリーチャーは4分の1の速度で移動します)。シリン
ダー全体のスペースが不十分な場所で怪我をすると、シリンダーは最大サイズに達
します。それは呪文の持続時間の間重力に逆らってその形状を保持し、どんな生物
も通常の水のプールに出入りするのと同じくらい簡単にシリンダーの側面に出入り
することができます。水は呪文の持続時間の終わりに消えるので、水の中を泳いで
いる生物はすぐに地面に落ちます。


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